top of page

Gevecht vanuit het achterveld

In de eerste manche had ik een elfde startplek. De startplaatsen werden aan de hand van de kampioenschapspunten bepaald. Na een redelijke start raakte ik opgesloten achter Hummen #99. Omdat de snelle mannen direct achter mij aan kwamen, kwam ik niet weg voordat ik ze allemaal had voorgelaten. Gelukkig kon ik gedurende de race nog wel een aantal plekken goedmaken. Tegen het einde van de eerste manche spinde ik waardoor ik twee plaatsen verloor. Uiteindelijk toch nog als twaalfde kunnen finishen.

Manche twee mocht ik wederom als elfde starten. Ik had een goede start en kon direct een aantal plaatsen naar voren opschuiven. Gedurende de race kon ik goed mee komen en het lukte zelfs om naar de groep voor mij toe te rijden. In de laatste paar ronden van de race gebeurde er een crash waardoor we nog een herstart kregen. Bij de groene vlag ging de laatste ronde in, een sprint naar de finish. Dit leverde een tiende plaats op.

In de derde manche mocht ik als negende starten door meerdere uitvallers in de voorgaande manches. Ik had een erge goede start en de auto lag beter dan de vorige manches. Met een aantal concurrenten de strijd aangegaan waarvan onder andere Sargent #38. Na rondes dicht bij elkaar gezeten te hebben kon ik voorbij steken en voor kon blijven. Deze manche wist ik als negende over de streep te komen.

Na drie manches stond ik een op een elfde plaats in het dagklassement. Ik ben tevreden met het resultaat. Het is altijd lastig om vanuit het achterveld naar voren te komen.

Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Volg ons
  • Facebook Basic Square
bottom of page