top of page

Zonnige Tweede Pinksterdag

Op een zonnige Pinkster Maandag in Venray werd er gestart met een training voor de V8 Oval Series. Dat zie je goed, de klasse heeft een nieuwe naam gekregen. Nu geen LMV-8 klasse meer maar de V8 Oval Series. Tijdens de training lag de auto niet goed en paste we nog snel de afstelling aan. In de training vond er een crash plaats tussen #99, #14 en #47.

Klaar voor manche één vanaf een zesde plaats. Normaal zou ik starten vanaf plek zeven maar door de crash in de training schoof ik een plekje op naar voren. Gedurende de race verloor ik al snel een aantal plekken door de snelle mannen achter mij. Uiteindelijk op een dertiende plek vond er een crash plaats. #43 kwam bij het uitkomen van bocht vier tot stilstand in de binnenmuur. In de laatste ronde ging #94 rond waardoor ik nog een plekje kon winnen. Na de keuring werden nog 2 auto's afgekeurd en dat leverde mij een tiende plek op in manche één.

Manche nummer twee met zestien auto's aan de start waar ik als zevende tussen stond. Deze manche kwamen de snelle mannen al snel naar mij toe gereden. Een aantal ronden kon ik nog blijven volgen maar al snel moest ik dit loslaten. Tegen het einde van de manche zette ik onder andere #24 op een ronde. Na vijfentwintig ronden ik kwam ik als dertiende over de finishlijn.

Deze derde manche startte ik weer als zevende op de grid. Wat plekken verloren maar gelukkig ook nog een aantal goed gemaakt. Als elfde gefinisht en alles bij elkaar elfde in het dagklassement. Helaas niet helemaal tevreden maar blij dat we zonder schade terug naar huis konden.

Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Volg ons
  • Facebook Basic Square
bottom of page