top of page

Niet helemaal tot het uiterste kunnen gaan

Afgelopen zondag was het dan zover.. Mijn allereerste race was een feit! Voorafgaand aan de race had ik al twee dagen volop kunnen trainen. De auto was al helemaal naar wens afgesteld en er waren nog kleine aanpassingen nodig voordat ik aan de start kon verschijnen van de eerste manche op het Midland circuit in Lelystad. Op de startgrid werd ik helemaal achteraan opgesteld omdat ik nog nooit punten had gehaald in deze klasse. Door een prima start lukte het redelijk om goed naar voren te komen en uiteindelijk als elfde van de negentien autoā€™s te finishen.

De tweede manche mocht ik bijna vooraan starten. Na een goede start zaten we met een hele groep behoorlijk dicht bij elkaar. In de groep werd er een tikje uitgedeeld waardoor we met een aantal autoā€™s rond gingen. Door dit voorval werd de wedstrijd stilgelegd en er werd tot mijn geluk gekozen voor een herstart met dezelfde startopstelling als de eerste start. Door het tikje wat ik gekregen had stond het voorwiel een beetje scheef. Toch lukte het om de snelste rondetijd van de tweede manche neer te zetten, 18.802 sec! Met deze rondetijden lukte het om een inhaalslag te maken en eindigde ik als vierde in de tweede manche.

De derde en laatste manche begon ik weer met volle moed. Na een goede start kon ik meteen wat plaatsen winnen. Ik sloot aan achter Joost Litjens #99 en we reden samen naar de kop van het veld. Helaas hielden we dit niet vol en werden we door twee concurrenten ingehaald. Wel konden we goed blijven volgen tot dat ik een tikje van #99 kreeg waardoor de auto niet meer te houden was. Na het rondgaan raakten we elkaar nog flink wat het einde van de manche voor ons allebei betekende.

Na een teleurstellende derde manche sta ik nu elfde in het algemeen klassement van de juniorenklasse in Lelystad. ā€œIk ben niet tevreden voor deze eerste race. Er had zeker een top 5 ingezetenā€, vertelt Tim.

Het tikje van Litjens #99 in de derde manche

Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Volg ons
  • Facebook Basic Square
bottom of page