top of page

Niet zoals verwacht

Dit weekend begon ons raceweekend al op zaterdag. Met een grote karavaan dan normaal vertrokken we naar Lelystad. Niet alleen de Starlet ging mee maar ook de oranje Formule Toyota waar pap altijd mee heeft gereden namen we mee voor een testritje. Op zaterdagmiddag hadden pap en ik allebei twee keer de kans om wat testritjes te maken op het circuit. Het beviel me goed. Door de oude banden hadden we niet veel grip maar het viel mij zeker niet tegen! Op zondag stapte ik weer achter het stuur van mijn oude vertrouwde Starletje.

In de eerste manche begon ik met een goede start waar ik direct twee concurrenten heb in kunnen halen. Door het duwen en trekken voor mij ontstonden er gaatjes waar ik direct van kon profiteren. Ik maakte hier meteen vier plekken goed. Al snel kon ik aanhaken aan een groepje waar ik ook nog een aantal mannen en vrouwen in heb kunnen halen. Uiteindelijk ben ik in de eerste manche als vijfde gefinisht.

Ook de tweede manche begon met een goede start waar ik een paar plekken naar voren heb kunnen opschuiven. Na enkele rondes ontstond er een gele-vlag-situatie waardoor er een volledige herstart kwam. Na de herstart herpakte ik mij al snel weer en zette een inhaalactie buitenom in. Mijn concurrent aan de binnenkant ging wijd waardoor ik naar buiten gedreven werd. Binnen langs konden andere rijders voorbij waardoor ik een heel aantal plekken verloor. In de laatste ronden heb ik mij nog terug kunnen vechten naar een achtste plek.

Tijdens de start van de derde manche werd ik al snel op mijn wiel getikt. Dit zorgde voor een kleine onbalans. Ik kon mij snel herpakken maar in de bocht daarna werd ik rond getikt. Er volgde een volledige herstart waarna ik nog een aantal concurrenten in heb kunnen halen. In de laatste fase van de race sloot ik aan bij een groepje en ik finishte uiteindelijk als achtste.

Door wat oponthoud gedurende de race lukte het mij niet om meer uit de dag te halen dan een vijfde plek in het dagklassement. Wel dankzij een aantal afkeuringen aan het einde van de dag van mijn concurrenten. In het algemeen klassement sta ik nog tweede, kort achter Joost Litjens #99 en onder mij Jorden Vowinkel #22.

Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Volg ons
  • Facebook Basic Square
bottom of page