top of page

Stockcarweekend 17 en 18 augustus 2019

Zaterdag 17 augustus, Een voorspeld nat weekend. Rustig aan vanaf een zesde startplek doch al snel viel ik terug naar een achtste plek. Na de herstart val ik terug naar de elfde plek. Het liep niet echt eindresultaat dertiende. Zo ook in de tweede manche na een goeie start kon ik het tempo goed volgende maar ook deze keer waren de snellere mannen te snel af en eindigde als elfde. De derde manche was ik aan de start goed weg maar na de herstart, als het veld weer bij elkaar zit, was ik kansloos en finishte wederom als dertiende.

Zondag 18 augustus 2019. Manche één: Na een regenachtige morgen was de baan nat dus werd er gestart op regenbanden. Ik startte als vierde en de eerste ronden kon ik nog een paar plekken winnen. Na zes ronden kwamen enkele snellere coureurs mij voorbij waardoor ik terugzakte achter in het middenveld en uiteindelijk als negende finishte. Manche twee: De baan was nu droog en ik startte op twee nieuwe banden op plek vijf. Aangezien deze nog niet ingereden waren was het lastig om snelle ronden te rijden. Na een neutralisatie ging bijna het hele veld mij voorbij en belande ik in het achterveld op één ronde achterstand van de winnaar. Plaats dertien. Finale manche: De finalerace werd een race die we als team echt nodig hadden.Vanaf startplek vijf ging ik in de aanval en schoof meteen door naar plek vier. Na zes ronden had ik de derde plek al te pakken en kon ik een mooie voorsprong opbouwen. De achtervolgers waren met elkaar in gevecht totdat deze elkaar raakten in ronde twee-en-twintig. Een herstart volgde en schoof het veld weer in elkaar. Met nog twee ronden te gaan werd de herstart vrijgegeven. Bij het uitkomen van bocht vier brak de achterkant uit waardoor ik slingerend het rechte stuk op kwam. Hierdoor werd het nog een spannend gevecht met nr. 33. Ik zat in de bovenste lijn en kon hem dan ook net voor blijven. Na lange tijd eindelijk een podiumplek. Een mooie derde plaats. Deze race lag de auto zo goed dat ik ook wat meer risico durfde te nemen en dat resulteerde dan ook in snellere rondetijden. Een mooie bekroning voor Racing Team Driessen

Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Volg ons
  • Facebook Basic Square
bottom of page