top of page

1/2 mile weekend

Zaterdag

Eerste manche Deze eerste manche van het weekend gestart als negende. Meteen voelde ik trillingen in de auto waardoor ik rustiger ging rijden. Uiteindelijk ben ik afgezakt naar een elfde plek.

Tweede manche

Een achtste startplek was voor mij deze tweede manche. In totaal stonden we met zestien op de baan. Helaas verloor ik al snel veel plaatsen door een trilling die er ook al was in de eerste manche. Jammer genoeg hebben we geen oorzaak weten te vinden dus proberen we er alles uit te halen wat er nog in zit. Naast de spanning in het midden- en voorveld schoof ik nog een plekje op door een uitvaller. Een dertiende plek was alles wat er in zat voor nu.

Derde manche

De laatste manche van de dag startte ik als achtste in het veld van zeventien. Na veel zoeken werd de oorzaak van de trillingen niet gevonden. Deze manche heb ik wel uit kunnen rijden maar niet met het gewenste resultaat. De race heb ik safe op een veertiende plaats uit kunnen rijden. Vanavond gaan we weer verder in de zoektocht naar de boosdoener van de trillingen.

In de avond hebben we met de nodige hulp en inzichten een aanpassing kunnen doen. Nu is het tijd voor een biertje. We zullen morgen ochtend tijdens de trainingen zien of deze aanpassing effect heeft gehad.

Zondag

Eerste manche Ik startte als achtste en kon al vrij snel twee plaatsen winnen. Alles zat dicht bij elkaar totdat ik in de vijftiende ronde bij het uitkomen van bocht twee in aanraking kwam met de auto achter mij. Daardoor raakte ik hard de muur en brak de voorwielophanging en was het einde race.

Met mijn monteurs en nog enkele behulpzame mensen kon de race tegen de klok beginnen om de auto weer race klaar te krijgen voor de volgende manche. Met man en macht werd er gewerkt, en ja hoor het lukte, als laatste nog snel de baan op voor de tweede manche.

Tweede manche Als zevende gestart merkte ik vrij snel dat mijn achterband niet de juiste bandenspanning had. In alle hectiek waren we dit vergeten te controleren. Daardoor was de wegligging niet optimaal en zakte ik vrij snel terug naar de laatste plaats. Rustig uitgereden op plek veertiende.

Derde manche

Start op plek zes. In de eerste ronde al een crash. Herstart, startend als vierde was ik vlot weg maar kon ik niet direct mijn voorligger voorbij. Aangezien we in de bovenste lijn zaten en de achtervolgers ons in de onderste lijn als een treintje passeerde. Daardoor lukte het mij pas in de twintigste ronde om hem te pakken. Ik lag toen te ver achter om nog verder naar voren te komen en finishte als twaalfde.

Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Volg ons
  • Facebook Basic Square
bottom of page