top of page

Redelijke eerste dag met een teleurstellende afsluiting

De eerste race stond weer op het programma voor de LMV8 klasse. De dag begon met een training op een redelijk vochtige baan. Helaas kon ik niet tot het uiterste gaan maar toch een aantal lekkere rondjes kunnen rijden. Met een veld van achttien auto's gaf dit al een voorbode; spanning!

De startplek van de eerste manche werd herleidt vanaf het eindkampioenschap van seizoen 2017. Vanaf een zesde startplek kwam ik goed uit de startblokken en pakte direct een plekje. Door de crash van Hermans #94 raakte ik door het harde remmen in een spin. Gelukkig kon ik mij herpakken en direct weer plaatsnemen in de opstelling voor de herstart. De eerste manche kon ik als zevende over de finish komen.

De start van de tweede manche verliep niet zo goed. Direct kwamen enkele rijders al aan de binnenkant voorbij. Gelukkig kon ik daarna wel volgen en een negende plek behouden. Door een crash van Van Eerd #33 en Hummen #99 kwam er een herstart waardoor het veld weer bij elkaar gebracht werd. Vanaf een negende start was ik als een speer weg en heb toen nog twee plekken terug kunnen pakken. Uiteindelijk weer als zevende gefinisht.

In de finale mocht ik starten op de vierde plek. Helaas viel de druk op de rechter achterband snel terug door een uitgescheurd ventiel. Dit betekende het einde van de finale. Ondanks de teleurstelling in de finale ben ik toch erg tevreden over deze eerste wedstrijddag. In het dagklassement ben ik als veertiende geëindigd met 90 punten op mijn naam.

Bekijk alle foto's van de dag onder het kopje 'Foto's' gemaakt door Ed Jacobs.

Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Volg ons
  • Facebook Basic Square
bottom of page