top of page

Het weekend van de tikjes

De dag begon niet zo best. Ik startte als elfde in een veld van in totaal twintig auto's. Voordat ik de eerste bocht in kon gaan werd ik direct aangetikt en ik verloor de macht over het stuur. Gelukkig volgde er een herstart waardoor ik weer aan kon sluiten bij het veld. Helaas kreeg ik wederom een tikje, hierdoor raakte ik op een ronde achterstand. Uiteindelijk finishte ik als vijftiende.

In de tweede manche startte ik als zesde aan de buitenkant. Bij de start kwamen er direct een aantal auto's aan de binnenkant voorbij. Ook deze manche kreeg ik weer een tik. Vanaf toen stuurde de auto erg slecht en werd ik op drie rondes gezet door mijn concurrenten. Deze manche finishte ik als veertiende. Gelukkig kon ik nog twee concurrenten achter mij houden.

Door de slechtere prestaties van de eerste en tweede manche startte ik als vierde. Met de start kon ik direct twee plekken pakken en later ook nog één wat zorgde dat ik het veld aanvoerde. Na een aantal rondes werd ik ingehaald door een van mijn concurrenten. Dit liet ik niet gebeuren dus ging ik een gevecht aan voor de eerste plek. Door het gevecht zagen enkele andere een gaatje aan de binnenkant en verloor ik een aantal plaatsen. Op een vijfde plek heb ik lang kunnen blijven zitten maar tot twee rondes voor het einde vond er een crash plaats vlak voor mij. Deze kon ik maar net ontwijken en wist ik nog als derde te finishen.

Jammer van de crashes maar toch tevreden met een algemeen tiende plaats in het dagklassement. Dit brengt mij op een negende plek binnen het kampioenschap. Alle supporters die mij dit weekend aangemoedigd en ondersteund hebben, dankjewel!

Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Volg ons
  • Facebook Basic Square
bottom of page